سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالعه کردن

مطالعه کردن از گذشته تا به امروز از اهمیت خاصی برخوردار بوده است. برخی افراد مطالعه کردن را با خواندن یکی می دانند اما در واقع تفاوت بسیاری بین این دو عمل وجود دارد. هنگام خواندن یک کتاب ما فقط به تلفظ یک جمله یا کلمه دقت می کنیم و تفکر عمیق در مورد آن وجود ندارد اما هنگام مطالعه کردن به تفکر و تأمل عمیق در موضوع می پردازیم.

 

تأثیرات مطالعه بر انسان

1-مطالعه کردن باعث فعال شدن قوه تخیل در انسان می شود.

2- مطالعه کردن ذهن انسان را فعال تر می کند.

3- تمرکز انسان را بالا می برد.

4- علم و دانش انسان را بالا می برد.

5- به قدرت نویسندگی کمک می کند.

6- باعث می شود بهتر فکر کنیم.

 

 

بهترین روش برای مطالعه

 

هر انسانی با توجه به شرایط و یادگیری خود روشی را برا ی مطالعه انتخاب می کند. قطعا همه ی ما برای خواندن کتاب های مدرسه و دانشگاه روشی داریم اما روش  صحیح مطالعه باعث می شود که یادگیری سریع تر اتفاق بیفتد و وقت و انرژی کمتری مصرف کند. ما یک روش بسیار مؤثر را معرفی می کنیم.

مرحله یک

نگاه کردن به کتاب و علامت زدن

در مرحله اول کتاب مورد نظر را بدون خواندن نگاه می کنیم. در اینجا از 2 رنگ خودکار متفاوت استفاده کنید. مطالبی که برایتان آشنا می باشد را با یک رنگ علامت زده و مطالب ناآشنا را با رنگ مخالف علامت بزنید.

مرحله دو

مطالعه کردن کتاب

در این مرحله کتاب را مطالعه می کنیم. در اینجا می بینیم که مطالبی که برایمان آشنا بوده سریع تر در ذهنمان قرار می گیرد و وقت کمتری برای آن می گذاریم. در این مرحله یادگیری به صورت عمیق صورت می گیرد. می توانید نکات مهم را در این مرحله یادداشت کنید. نوشتن به یادگیری شما کمک می کند.

مرحله سه

مرور کردن

حال که کتاب به صورت کامل مطالعه شد، لازم است برای بخاطر سپاری مطالب آن را به صورت چشمی و سریع مرور کنیم. در این مرحله مطالب به صورت کامل در ذهنتان باقی می ماند. می توانید نکات یادداشت کرده را نیز مطالعه کنید.

 

 

 

یک نکته بسیار مهم در مطالعه کردن این است که سعی کنید قبل از آزمون هیچ مطلبی را مطالعه نکنید زیرا باعث استرس و اضطراب شما می شود و ممکن است مطلبی را که کاملا یاد گرفته اید را فراموش کنید.

بهترین زمان برای مطالعه

با توجه به عادت های هر انسان زمان های مطالعه ممکن است متفاوت باشد. این شرایط به ساعت خواب انسان بستگی دارد. برخی افراد صبح را بهترین ساعات یادگیری خود می دانند، برخی افراد بعد از ظهر و برخی افراد شب را بهترین ساعات می دانند. اما طبق بررسی انجام شده خواب شب برای آرام گرفتن ذهن انسان ضروری است. از مطالعه در شب کمترین بازدهی حاصل می شود. پس سعی کنید به موقع استراحت کنید و ذهن خود را برای مطالعه کردن آماده کنید.

 

 


کتاب تحلیلی حسابداری صنعتی 2 انتشارات راه

 

کتاب تحلیلی حسابداری صنعتی 2 راه

بلبلبلو خرید کتاب تحلیلی حسابداری صنعتی 2 انتشارات راهبلبلبلو

 

 

این کتاب ویژه دانشجویان رشته حسابداری میباشد.

 

درباره کتاب حسابداری صنعتی 2 :

مولف: امین بلوری،سعید محمود زاده باغبانی

برند: انتشارات راه

سال چاپ:1393   

تعداد صفحات :464

 

از ویژگی کتاب حسابداری صنعتی 2 انتشارات راه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

– نمای کلی فصل

– راهنما و شرح درس

– مجموعه سوالات طبقه بندی شده ادوار گذشته

– آزمون در آزمون

– پاسخ نامه ی کاملا تشریحی

– فلش کارت

سوالات طبقه بندی شده ی تالیفی

 


انتشارات خیلی سبز

انتشارات خیلی سبز

نشر خیلی سبز که یکی از انتشارات موفق و شناخته شده به خصوص در بین دانش آموزان و معلمان میباشد، در سال 1381 شروع به کار کرده و در سال 1387 نام خیلی سبز را برای انتشارات خود انتخاب کرده است و با به کارگیری ایده های جدید و هدفمند، قدمی بزرگ برای تحصیل دانش آموزان برداشته و تاکنون بیش از 400 عنوان کتاب از پیش دبستانی و دبستان خیلی سبز تا کنکورخیلی سبز به چاب رسانده است( آآآفرین…). از ویژگی های کتاب های خیلی سبز هم که میتوان به متن روان و قابل فهم برای همه دانش آموزان اشاره کرد که توسط نویسنده های خوش ذوق تالیف شده است که علاوه بر دانش آموزان میتواند به عنوان کتاب کمکی برای تدریس معلمان انتخاب شود.

ساختار کتاب های خیلی سبز معمولا به این شکل است که ابتدای هر فصل درسنامه های کاربردی همراه با حل مثال آورده شده و پس از آن سوالات تست طبقه بندی شده آسان، متوسط، سخت همراه با جواب آورده شده است. علاوه بر محتویات غنی کتاب از طراحی جلد و گرافیک های بامزه که گرافیست های خلاق نشر خیلی سبز طراحی کرده اند، هم نمیشه گذشت.

خرید کتاب های خیلی سبز هم که خیلی ساده است، میتونید کتاب های خیلی سبز رو در سطح کتابفروشی های شهر و یا از طریق وب سایت خیلی سبز تهیه فرمایید.

#کمک درسی خیلی سبز         #جمع بندی خیلی سبز                      #ماجراهای من و درسام خیلی سبز

#خوش خط خیلی سبز            #تست خیلی سبز                              #نشر پرتقال خیلی سبز 

#تیز هوشان خیلی سبز           #آزمون های شگفت انگیز خیلی سبز 

 


محمود دولت آبادی نویسنده معاصر ایرانی/love all book

محمود دولت آبادی

استاد محمود دولت آبادی یکی از نویسندگان مطرح ایرانی در عصر معاصر است که دهه هشتم زندگی را میگذراند. اصل هنراو روایت گری و تصویر است . او دارای آثار زیادی است که از جمله آن ها میتوان به:

جای خالی بلوچ (رمان)_کلیدر (رمان)_روزگار سپری شده مردم سالخورده_تنگنا (نمایش نامه)_هجرت سلیمان_از خم چنبر_کارنامه سپنج (مجموعه داستان و نمایشنامه)_دیدار بلوچ (سفرنامه)اشاره کرد.

استاد محمود دولت آبادی ، به جز توانمندی زمینه نویسندگی ، در عرصه سیاست ایران نیز فعالیت دارند و همین فعالیت سیاسی برخی از آثار وی را تحت تأثیر قرار داده است.
هرچند گرایش های سیاسی دولت آبادی در سال های اخیر وی را با انتقاداتی مواجه کرده است ، اما جدای از خط مشی سیاسی ایشان می بایست ، محموددولت آبادی را از مفاخر بی نظیر ایران در عرصه ادبیات به شمار آورد.

نمونه ای از اشعار محمود دولت آبادی :

زخمی اگر بر قلب بنشیند ؛

تو ، نه می توانی زخم را از قلبت وابکنی

و نه می توانی قلبت را دور بیندازی

زخم تکه ای از قلب توست. زخم اگر نباشد ، قلبت هم نیست

زخم اگر نخواهی باشد ، قلبت را باید بتوانی دور بیندازی

قلبت را چگونه دور می اندازی ؟ زخم و قلبت یکی هستند


روز جوان و ولادت حضرت علی اکبر (ع)

جوانی، بهترین فرصت آدمی برای پس انداز تمام خوشبختی های جهان است.( نیچه)

در ایران 11 شعبان را به پاس فداکاریهای حضرت علی اکبر در روز عاشورا به عنوان روز جوان نامگذاری کرده اند که امسال روز جوان مصادف شده است با 28 فروردین ماه.در ادامه به مناسبت روز جوان به معرفی سه جوان موفق ایرانی میپردازیم:

1_هلیا باغبانی دختر توانمند ایرانی که در سن 20 سالگی موفق به گرفتن مدرک خلبانی شده است و لقب جوان ترین بانوی خلبان ایران را به خود اختصاص داده است. همچنین در سال 2018 یکی از 10 ایرانی بوده که مشعل المپیک زمستانی را حمل کرده است.

2_هانیه پارسیان 29 ساله که در بین هزار قاضی خانم در ایران یکی از جوانترینشان میباشد.

3_حسین پیشکار متولد دی ماه سال 67 است که از سن پایین وارد دنیای موسیقی شده و اکنون به عنوان جوان ترین رهبر ارکستر شناخته شده است.

جوان عزیز برای رسیدن به موفقیت ؛

شکست ها و نگرانی هایت را رها کن

خاطراتت را

نمیگویم دور بریز، اما قاب نکن به دیوار دلت

در جاده ی زندگی نگاهت که به عقب باشد؛ زمین میخوری

زخم برمیداری …

و درد میکشی…

نه از بی مهری کسی دلگیر شو…

نه به محبت کسی دلگرم…

به خاطر آنچه که از تو گرفته شده، دلسرد مباش، تو چه میدانی ؟

شاید… روزی… ساعتی… آرزوی نداشتنش را میکردی …

تنها اعتماد کن و خودت را به خدا بسپار.