سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتاب

کتاب غرور و تعصب
کتاب غرور و تعصب

معرفی کتاب غرور و تعصب اثر جین آستین

رمان غرور و تعصب اثر جین آستین برای اولین بار در سال 1813 میلادی به چاپ رسید. شخصیت اصلی این داستان الیزابت بنت است که با مسائل مربوط به رفتار، تربیت، اخلاق، آموزش و پرورش، و ازدواج در طبقه ثروتمند بریتانیا دسته و پنجه نرم می کند. الیزابت دومین دختر از میان پنج دختر یک نجیب زاده به نام آقای بنت است و در شهر لانگربرن زندگی می کند.

رمان غرور و تعصب داستان زندگی آقا بنت و پنج دختر مجرد وی در قرن نوزدهم است که بعد از اسکان دو نجیب زاده در همسایگی آن ها متحول می شود. مرد ثروتمند و موجهی بنام بینگلی و دوست ثروتمندتر وی آقای درسی. در حالی که بینگلی در همان ابتدا به دختر بزرگتر آقای بنت، جین، علاقمند می شود، درسی مدام با الیزابت، دختر دوم آقای بنت که دختری پر انرژی و پر جنب و جوش است به مشاجره و درگیری می پردازد.

کتاب غرور و تعصبتصویری از نسخه قدیمی کتاب غرور و تعصب

کتاب غرور و تعصب علاقه بسیاری از خوانندگان را به خود جلب کرده است و همواره در فهرست بهترین رمان های جهان قرار داشته است. این داستان یکی از پرطرفدارترین رمان های ادبیات انگلستان محسوب می شود که بیش از 20 میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است و راه را برای داستان های ادبیات مدرن همراه ساخته است. ادامه علاقمندی به این کتاب منجر به سازگاری های چشمگیر و فراوانی رمان ها و داستان هایی برگرفته شده از شخصیت آستین شده است.

آقای بینگلی که فردی اجتماعی و خوش مشرب است به زودی جای خود را در خانواده آقای بنت باز می کند. و به سرعت به جین علاقمند می شود و همه از این رابطه عاطفی با خبر می شوند. در مقابل الیزابت که دختری اجتماعی و شوخ طبع است جای در دل آقای درسی جا باز می کند.

این را هم بخوان :  کتاب جستارهایی درباره عقلانیت

آقای کولینز، یک روحانی و وارث لانگربرن به ملاقات خانواده بنت می رود. پس از مدت کوتاهی مشخص می شود برای انتخاب یکی از دختران آقای بنت (دختر عموهای خود) به عنوان همسر به این شهر آمده و به جین علاقمند شده است. اما از آن جا که جین به آقای بینگلی دلبستگی پیدا کرده است آقای بنت الیزابت را به وی معرفی می کند. پس از رد درخواست وی، در کمال ناباوری مادرش، الزابت یک رابطه دوستی با آقای ویکهام تشکیل می دهد. یک افسر نظامی که علیرغم توجه پدر اقای درسی مورد اهانت و بدرفتاری وی قرار گرفته بود. این رابطه و علاقه به آقای ویکهام تنفر الیزابت به درسی را افزایش می دهد.

در میهمانی که توسط آقای بنت در ندرفیلد برگزار می شود، آقای درسی از ازدواج آقای بینگلی و جین با خبر می شود. فردای آن روز آقای کولینز رسما از الزابت خواستگاری می کند که با جواب منفی وی روبرو می شود. پس از این اتفاق آقای کولینز به سرعت به شارلوت یکی از دوستان صمیمی الیزابت علاقمند می شود و به لندن باز می گردد. پس از این، اتفاقات بسیاری در خانواده بنت رخ می دهد، درسی به جنگ می رود و ….

رمان غرور تعصب توسط فیلم سازان متعددی به نمایش در آمده است. خانم کریستینا نایتلی و آقای متیو مک فادین به ترتیب نقش الیزابت و درسی را در جدیدترین فیلم ساخته شده در سال 2005 بازی کردند.